De Haan Stichting maakt vernieuwing gastenkamers Hospice Gorinchem mogelijk

‘Ons Hospice Gorinchem raakte gedateerd. Maar vernieuwing van een kamer kost 15.000 euro. We stonden dan ook helemaal perplex toen we met een bijdrage van 75.000 euro van de A.A. de Haan Stichting al onze vijf kamers ineens konden vernieuwen! We zijn daar enorm dankbaar voor.’

Majolijn Mutters van Hospice Gorinchem vertelt hoe deze vernieuwing tot stand kwam. ‘We willen graag samen met onze tientallen vrijwilligers een veilige, warme en huiselijke omgeving bieden’, vertelt Majolijn Mutters. ‘We nemen de zorg uit handen, zodat gasten en naastenhun aandacht aan elkaar kunnen besteden.De vijf kamers voor de gasten van ons historische pand waren toe aan vernieuwingvan bedden, gordijnenen inrichting. Ze zijn nu veel lichter, moderner en gezelliger. Ook kunnen onze gasten nu met een sta-op-stoel met wielen de tuin in. Dat wordt enorm gewaardeerd.

’Steuntje‘

We lazen in een regionale krant een berichtje van het hospiceover een nieuwe koffiemachine’, blikken voorzitter Kees de Bruin en secretaris Lisette Oudenaarden van de A.A. de Haan Stichting terug op de kennismaking met het hospice. ‘We hebben de organisatie benaderd om te bekijken of we wat voor hen konden betekenen. En dat bleek het geval. ’De A.A. de Haan stichting ondersteunt sinds 1995 uiteenlopende activiteiten en organisaties in de Alblasserwaard. De Bruin: ‘Het is indrukwekkend om te zien dat vrijwilligers allerlei activiteiten tot stand brengen die zonder hun inzet niet mogelijk zouden zijn. Het is mooi dat we bij Hospice Gorinchem kunnen bijdragen aan een waardige periode in het leven van gasten en hun naasten. ’Wij zijn echt enorm dankbaar’, besluit Mutters. ‘Er spreekt een warm hart uit en wij hebben een enorme stap kunnen zetten. Behalve de stichting willen we natuurlijk ook de vele vrijwilligers danken die dit allemaal mogelijk maakten.

Proeverij voor vrijwilligers

SVW ondersteunt Hospice Gorinchem voor de komende drie seizoenen